مقاله: ارائه یک مدل مفهومی برای کارآفرینی سازمانی در سازمانهای ایرانی
در دنیای در حال تحول و پیشرفت امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار نمایند. به عبارت دیگر جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت رو به جلو و با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم، خود را به دانش و مهارت کارآفرینی تجهیز نماید تا با استفاده از این توانمندی ارزشمند، منابع را به سوی حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند. این مهم در درون یک سازمان دارای پیچیدگی ها و متغیرهای تأثیر گذار خاصی است که در بروز رفتارکارآفرینانه، اجرای طرحهای کارآفرینانه و در نهایت حرکت به سوی سازمان کارآفرین سهم بسزایی دارد. در این تحقیق به ارائه ی مدلی مفهومی برای تعیین عوامل تأثیر گذار بر کارآفرینی سازمانی در یک سازمان ایرانی می پردازیم. این عوامل به دو دسته عوامل تعیین کننده ی فردی و سازمانی تقسیم می شوند که در نهایت با وجود یک فرهنگ مؤثر و تقویت کننده بستر حرکت به سوی سازمان کارآفرین را به وجود می آورند.
این مقاله در همـایش ملـی کارآفرینـی در ایـران 1404 در سال 1389 مورد پذیرش قرار گرفته و ارائه گردیده است.