محمد امین نایبی

این بلاگ به ارائه تحقیقات، مطالعات و دستنوشته های من میپردازد

محمد امین نایبی

این بلاگ به ارائه تحقیقات، مطالعات و دستنوشته های من میپردازد

محمد امین نایبی
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

در این مقاله به ارائة یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره برای انتخاب فروشنده سیستم های مخابراتی پرداخته شده است. تصمیم گیری در مورد سیستم های مخابراتی )سانترال( به لحاظ نقش ارتباطی آن ها در سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده و با توجه به وجود معیارهای متعدد در انتخاب فروشندة سیستم های مخابراتی، آن یک مسئلةچندمعیاره است. با توجه به اینکه تصمیمات، عموماً بر اساس قضاوت های ذهنی مدیران صورت می گیرد برای لحاظ کردن آن در بهبود تصمیم گیری از منطق فازی استفاده شده است.
بدین منظور شاخص های مورد نظر از طریق بررسی ادبیات موجود و نظر خبرگان استخراج گردید و بر مبنای آن یک مدل تاپسیس فازی با اوزان ترکیبی توسعه داده شد. وزن ترکیبی، حاصل از ترکیب روش های متعددی شامل: قضاوت ذهنی مدیران، متوسط آماری فازی، وزن تعدیلی و وزن یابی فازی است. در این مدل تمامی اعداد فازی و از نوع مثلثی می باشند. برای آزمون امکان پذیری مدل مورد نظر در
انتخاب یک فروشنده سیستم های مخابراتی، یک مطالعة موردی واقعی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت پذیرفت.

 

فایل کامل این مقاله را میتوانید از اینجا دریافت نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۸
محمد امینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی